Godmorgon! 

Klockan är 7:32 just nu, varför jag är uppe vet jag inte, kunde inte sova bara. 
Wilma sover (ja, jag sov över hos Wilma), förra gången jag sov över så satt jag på lejonkungsången vid hennes öra när hon skulle vakna, ni vet den där "AAAAAAAH STEPENIAM" eller något. Vad säger dom där egentligen? Jag måste fan kolla upp det....

Nants ingonyama bagithi Baba
Sithi uhm ingonyama
Nants ingonyama bagithi baba 
Sithi uhhmm ingonyama
Ingonyama

Siyo Nqoba
 Ingonyama
Ingonyama nengw' enamabala 
Så sa dom tydligen ;) nära nog, eller hur? Jag har tydligen sjungt fel i typ 8 år, eller vänta, hur länge har den funnits?;)....
Men vad betyder det då? På vilket språk är det? Är det typ Swahili eller något? Kollar upp det också, Google Translate! 
Okej, inte ens Google Translate hade svaret på min fråga, ifall någon här vet eller kan språket så får dom gärna kommentera! Grejen är, jag har sett så många bloggar som bara "kommentera er favorit glass" eller något liknande, och kommentar-fältet bara "0 kommentarer" det är då jag har lust att säga "Aaaaaawkward...." 

Intressant inlägg, eller hur? ;)


//Fredrica



Kommentera

Publiceras ej